Onew

Jonghyun

Key

Minho

Taemin
.A R I.





Short Story #2 - No More Tears
Monday 28 January 2013 | 18:46 | 0 Cutie(s)

Assalamualaikum. Hi :) Ok, ARI nak tulis short story lagi. Takbloeh bgtau lagi sama ada happy ending or sad ending. Kalau nak tahu endingnya, kenalah baca sampai habis. 
Jangan baca sekerat jaa. Tak syok laa kan ?

De Cast.

*Hee, ARI hanya akan guna  kpop photo untuk cast.*


Story start now!
Suho dan IU adalah pasangan kekasih. Akan tetapi Suho meminati Nana, budak glamour. Nana pula mempunyai seorang kekasih iaitu Kris.

Kris dan Suho adalah bestfriend. Mereka berdua amat popular di Uni. Pon begitu, Kris adalah seorang playboy.

Sudah berkali-kali Suho menasihati Kris untuk membuang perangai playboynya itu. Suho amat kasihan akan Nana.

Setiap hujung minggu, Suho dan IU akan keluar date bersama-sama. Mereka akan date di taman ataupun di pantai.

Setiap kali Suho dan IU keluar date, Suho pasti akan menceritakan tentang Nana kepada IU. Sebenarnya IU tahu Suho amat meminati Nana, cuma dia tidak sanggup untuk melepaskan Suho.

Oleh sebab itu, IU hanya mendengar sahaja cerita pasal Nana yang disampaikan oleh Suho.
Keesokkan harinya, Uni digemparkan dengan perpisahan antara Kris dan Nana. Suho dan IU, masing-masing terkejut.

Suho mendapatkan Kris, untuk mendapatkan jawapan kepada perpisahan itu. Lalu, Kris menceritakan perkara sebenar kepada Suho.

Rupanya, Kris ‘kantoi’ dengan Nana sebab keluar date dengan perempuan lain. Nana yang amat kecewa dan tertekan meminta hubungan mereka diputuskan. Puas Kris memujuk Nana tapi Nana tidak endahkan. Nana tidak boleh terima semua itu.
Pada malam itu, Suho mendapat panggilan daripada Nana. Nana ingin berjumpa Suho di sebuah cafe.

Setibanya Suho di cafe, Suho mendapati bahawa Nana sedang menangis seorang diri. Suho masuk ke dalam cafe dan duduk di sebelah Nana. Suho memujuk Nana untuk bertenang.

Pada masa yang sama, IU yang sedang melintasi cafe itu ternampak akan Suho dan Nana. IU tergamam. Untuk beberapa ketika, IU menjadi pemerhati diluar cafe itu.

Sedang Suho memujuk Nana, tiba-tiba Nana memeluk Suho. Suho terkejut dan IU tergamam sekali lagi.
Lebih memeritkan lagi bagi IU, Suho membalas pelukan Nana. IU yang tidak sanggup untuk melihat drama itu, berlalu dari situ. Dia berlari sambil menangis.

Tiba-tiba IU terlanggar seorang lelaki yang sedang rancak cakap telefon. Dua-dua jatuh terduduk. IU memohon maaf diatas kecuaiannya itu lalu berlari meninggalkan lelaki itu yang masih lagi terpinga-pinga.

Keesokkan harinya, IU pergi ke Uni seperti biasa. Matanya bengkak sebab semalaman menangis teringatkan insiden yang dia lihat itu. Sedang dia berjalan seorang diri, IU ternampak Suho sedang berjalan bersama Nana.

IU terkejut. Dia memanggil Suho tetapi Suho tidak dengar akan panggilanya itu.
IU cepat-cepat capai telefon dan terus menelefon Suho. Hampa. Suho tidak mengendahkan panggilan dari IU.

IU sedih lagi. Bila IU ingin berjalan, dia dilanggar oleh seorang lelaki. Mereka terjatuh. Lelaki itu cepat-cepat memohon maaf kepada IU.

IU yang sedang membetulkan bajunya itu terpana tatkala melihat wajah lelaki yang berada dihadapannya itu.
Lelaki di hadapannya itu sangat kacak. Lagi kacak dari Suho. IU jadi ‘speechless’. Tiba-tiba lelaki itu memperkenalkan dirinya sebagai L.

Selepas dari insiden itu, IU dan L menjadi rapat. Kemana saja pasati bersama. IU sangat gembira bila berada bersama L. Dia lupa pada Suho dan ketika itu juga IU jatuh cinta pada L.

Dua hari kemudian, Suho menelefon IU dan ingin berjumpa dengannya di cafe. IU sudah tahu apa yang bakal terjadi di cafe itu nanti.

Tibanya IU dicafe, dia terlihat Suho sedang duduk seorang diri di dalam cafe itu. Lalu IU pun masuk ke dalam cafe itu dan duduk di hadapan Suho.

Suho menyatakan kepada IU bahawa dia ingin berpisah dengan IU. IU terkejut akan tetapi dia ‘cover’ perasaan itu.

Suho menyatakan lagi, dia lebih bahagia bersama Nana berbanding IU. Bila bersama Nan, dia rasa seronok. Suho juga memohon maaf kepada IU kerana tidak dapat mencintai IU.

IU yang terdiam dari tadi menyatakan dia akan melepaskan Suho kepada Nana. Dia juga tidak mahukan hubungan yang tiada apa-apa makna sebelum ini.

Seminggu selepas itu, L meminta IU untuk menjadi kekasihnya. Pada mulanya, IU menolak kerana dia fobia untuk bercinta kembali. Pon begitu, IU menerima juga cinta L kerana dia yakin bahawa cintanya memang milik L. L tidak berputus asa untuk melamar IU.

Setelah L dan IU telah rasmi menjadi pasangan kekasih, hidup IU menjadi sentiasa bahagia. L sentiasa menjaga IU dengan baik.

L berjanji kepada IU bahawa dia akan menjaga IU dan menyatakan bahawa IU lah yang paling istimewa di dalam hatinya.

THE END.
*Err, best tak ? Faham tak ? Sorry kalau tak best. ARI masih lagi mencuba.*

// Harap lepas baca, tolong komen ya. ARI nak tahu pendapat korang. ARI rasa ada kekurangan lagi. Terima kasih. //

ASSALAMUALAIKUM.